الجمعة، 5 يوليو 2013

الشك (9)

و آدي حكايتها .. بتتكرر تانى 
قدام عينها .. وساكتة وبتعاني 
ولا بإيديها تقول كفاية .. ولا تتأكد من شكوكها
بس بجد الحيرة تجنن .. كل الأدلة بتقول ده صح ..
بس مفيش دليل قاطع .. 

واديها بتحكي يمكن تعبر عن شوية جواها .. 

***


بلاقيهم يفتحوا مع بعض .. ويقفلوا مع بعض ..


أكلمها .. يخاصمنى .. أخاصمها .. يكلمنى ..

والشك بيقتل .. بيموت .. وبيدبحني ..

اللى كان زمان معايا .. دلوقت شكوكي بتقول انه معاها 
ومين خلاه يعرفها .. غبائي وسذاجتى ...

خلتني اتخيل ان فى أصحاب مخلصين لحد دلوقت ..

جنونى اللى خلانى أعيد نفس الغلطة باختلاف الشخصين ..

مانا اصلا عايشة فى عالم مش عالمي ..

انا ليا دنيتي الخاصة .. 

ومحدش عمره هيفهمها .. 

انا عندى محدش يفهمها .. احسن ما يفهمها ويهملها .. 

لو شكي ده حقيقي .. ليه مقالوش ...

هبعد عنهم .. بس يقولوا ..

انا مش عاوزة حد معايا غصب عنـه .. ولا عاوزة كدب .. كفاية .. منها ومنـه

والصراحة راحـة .. زمان قالوها ..

وانا مش هزعل .. ده انا هرتاح .. من هموم كتير شايلاها 

فاكرين بوجودهم عايشة فى جنــة .. وانا ولا بتمنى .. 

تعبت تعبت كفاية بجد .. .. ولا قادرة استحمل نفاق من حد 



0 التعليقات:

إرسال تعليق

أحبكم فى الله ^_^

Template by:

Free Blog Templates